Thursday, December 29, 2011

Xperia Play Optimized Top 5 HD Android Game

Sebenarnya aku bukan ada masa pun nak main game.  Maksud aku game RPG yang panjang-panjang ni.  Tapi aku dah download dan try.  Agak tak mengecewakan untuk mobile phone punya game dan Xperia Play Optimized so aku boleh guna game pad untuk main game2 yang bakal disebut ni. Ada laa feel console dulu2 sikit.  Sebelum hangpa start install baik make sure memory card hangpa at least 8GB-class 4=4mb/saat.  Nak memory card murah boleh cari kat Mudah.my dalam rm30-40. Kalau kat kedai depa jual dalam rm50-60.  Kenapa class 4? Sebab class 2 agak slow(aku punya class 2 ja).  Aku mulakan list dengan game paling top.

#1 FIFA 2012 - 1.6GB [ Sport ]

Aku bukan minat sangat pun game bola tapi game ni boleh buat aku addict jugak laaa....Mula-mula main agak susah sebab nak kena control guna analog button.  Tapi yang best tu movement player nampak smooth dan game play yang agak real.  Sesuatu yang aku tak jangka untuk mobile game dan EA Fifa sebab aku sentiasa ingat yang PES lagi better.  Kalau nak dibandingkan PES 2012 dengan FIFA 2012 aku rasa FIFA 2012 10x lagi best.  Tapi dari sudut size game ni paling besar(untuk mobile) pernah aku download. 1.6GB space needed for this game.  Gila besaq.....

#2 Dead Space- 250MB [ Action ]


Game ni agak mental.  Aku pun tak tau apa mission dia tapi memang psycho habis.  Weapon dia pun agak mantap.  Game ni berlanskapkan space ship dan alien.  Must have ni.  Free je kat kat web Sony Ericson.  Graphic dan effect memang mantap habis.

#3 9MM - 1.25GB [Action, Open World ] #18 ke atas sahaja.


GTA alike.  Actually GTA 3 pun dah arrive kat android sempena 10 tahun anniversary diorang [ 450MB ] tapi aku decide untuk delete je GTA 3 sebab graphic dan gameplay game ni yang lagi best siap ada unsur-unsur Matrix lagi.  Standard laa GTA 3 dah 10 tahun kot.  Gameplay dia nak bercakap pun kena tekan button tertentu klu tak mission fail.  Untuk peminat GTA try laaa.....

#4 Modern Combat 3:  Fallen Nation - 1.4GB [ One Person Shooter ]

Sequence yang semua orang dah tau rasanya.  Dari zaman iPhone lagi game ni dah top.  Graphic memang mantap dan detail.  Gameplay lebih kurang yang sebelum ni tapi kalau ikut sesetengah review yang aku baca diorang cakap game ni 10 kali lagi best dari MC 2.  Maybe sebab game ni main kat Town MC 2 main kat hutan.  Jalan cerita agak mantap.  Biasalah America mesti laa hebat.  Arnold sorang-sorang je boleh tumbang satu Militeri #Commando.  Secara jujurnya guna touch screen lagi mudah dari guna analog button untuk game ni.

#5 Blood And Glory - 260MB [ Fighting ]

Satu lagi free game yang mantap.  Game ni boleh search je kat Android Market untuk download.  Ala-ala Gladiator.  Gameplay yang agak mudah, tak terlalu banyak movement.  Ni betul-betul phone game.  Boleh geng dengan Angry Bird.

Sebenarnya banyak lagi yang umph tapi ni je yang aku try dulu.  Memory card aku pun dah nak penuh tinggal 1GB lagi.  Apa yang aku notice game-game ni bukan setakat graphic yang jadi tarikan tapi gameplay jugak bagi impact yang kuat.  Karektor lebih responsive dan movement lebih real.  Ada juga game yang graphic cun habis tapi gameplay tak berapa gempak.  Contoh cam gam Bruce Lee Dragon Warrior.  Aku rasa tahun depan mungkin akan jadi tahun yang agak teruk untuk iOS.  Android bergerak terlalu pantas!!!

I love my Xperia Play.....And my wife too :) .....

Bini sebelah gadget bawah bantai....Mannn....Tak laa teruk sangat kan ? ....Adios...

No comments:

Post a Comment